Praktijkinformatie

Praktijkinformatie

 

Openingstijden:

De openingstijden van onze praktijk zijn:
Maandag tot en met vrijdag van 8.00 uur tot 17.30 uur

 

Telefonisch contact:

Wij staan op alle werkdagen voor u klaar om u van dienst te zijn. Voor uw vragen op tandheelkundig gebied, maken van afspraken, het vragen van adviezen of voor een luisterend oor: belt u ons gerust!
Maandag tot en met vrijdag van 8.30 tot 12.30 en van 13.30 tot 17.30 uur zijn wij bereikbaar op

tel.nr. 035-6 252 484.

Hoewel we ons uiterste best doen om de telefoon zo snel mogelijk op te nemen, kan het voorkomen dat degene waarmee we in gesprek zijn op het moment dat ook u ons wilt bellen, wat extra tijd en aandacht van ons vraagt. Of dat er opeens meedere mensen tegelijk het plan hebben ons te bellen! Daardoor duurt het soms wat langer voor we u te woord kunnen staan. Eén ding is zeker: ook voor u nemen we weer de tijd die nodig is om bijvoorbeeld een afspraak te maken op een dag en tijdstip die u het beste passen, of om uw eventuele vragen goed te beantwoorden.

 

Vragen stellen en afspraak maken per mail:

Vanzelfsprekend kunt u vragen of een verzoek voor het maken van een afspraak ook per mail aan ons richten: stuurt u een mail naar: info@tandheelkundezonnestraal.nl.

Daarin schrijft u behalve uw vraag eventueel ook aan wie u deze wilt stellen.

 

Voor het maken van een afspraak geeft u op voor wie u een afspraak wilt maken, inclusief zijn of haar geboortedatum, welke dag en tijdstip uw voorkeur hebben en het soort afspraak dat u wilt maken, bijvoorbeeld: controleafspraak bij de tandarts of vervolgafspraak bij de mondhygiëniste of tandarts. Wij kunnen in de gegevens die we van u hebben zien wat de duur van de vervolgafspraak moet zijn, omdat de tandarts of mondhygiëniste dit aan de receptie doorgeeft.

 

Voor spoedeisende hulp belt u liefst vóór 9.00 uur. We kunnen u dan nog dezelfde dag helpen.

Het is wel belangrijk dat u uw gebit regelmatig (twee maal per jaar) laat controleren. Wanneer de tandarts u een vervolgbehandeling adviseert volgt u vanzelfsprekend dat advies op. Want daarmee kunnen we in de meeste gevallen spoedklachten voorkomen.
Het recht op spoedeisende hulp geldt uiteraard alleen voor patiënten die bij ons ingeschreven zijn.

 

Afzeggen van afspraken:

Het afzeggen van afspraken kan alleen telefonisch gedaan worden en minimaal 1 werkdag van tevoren.
Afspraken die langer duren dan 20 minuten moeten zelfs minimaal 2 werkdagen van te voren worden afgezegd.
Een voorbeeld: voor een behandeling op maandag, korter dan 20 minuten belt u uiterlijk de vrijdag ervoor 's morgens af. Behandelingen op maandag, die langer dan 20 minuten duren belt u dus al op donderdag af.

Wij hebben dan de mogelijkheid de vrijgekomen tijd aan een andere patiënt te geven.

Houdt u ook rekening met eventuele feestdagen? Deze gelden niet als werkdag. (Zelfs niet voor ons ;-) )
Wanneer u een afspraak niet op tijd afzegt of zonder tijdig afzeggen helemaal niet nakomt, dan kunnen wij de door u gemiste tijd in rekening brengen.

 

Wachten.......:

Nooit leuk, zeker niet als u op ziet tegen een eventuele behandeling.

U mag rekenen op ons begrip daarvoor en dat we er alles aan zullen doen om de wachttijd zo kort mogelijk te houden. We maken voor elke afspraak een planning. Hoe lang die moet duren is gebaseerd op jarenlange ervaring! Het kan echter gebeuren dat een behandeling toch wat langer gaat duren dan gepland. En dat u, of degene die ná u een afspraak heeft, moet wachten.

Dat kan verschillende redenen hebben: stel: u wilt vóór we gaan beginnen met de behandeling toch nog wat uitleg, of er blijkt met de te behandelen kies wat meer aan de hand te zijn dan op het blote oog zichtbaar was. We sturen niemand voortijdig de deur uit. Ook niet als de tijd op is. Want we willen altijd dat een behandeling perfect verloopt. Dàt is onze eerste zorg. Dat geldt voor ù en voor al onze andere patiënten.

 

wachtkamerstress....

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

(Tekening van Jan van Haasteren)

 

Declaraties en betalingen:

Wanneer u aanvullend voor tandartskosten bent verzekerd heeft u bij ons de mogelijkheid te kiezen hoe u de betaling wilt doen:

U kunt er voor kiezen uw nota te voldoen door middel van een doorlopende machtiging. U heeft dan, bij eventuele vragen, direct contact met ons.

De nota, die u mee krijgt als de behandeling voltooid is, wordt pas 2 weken later van uw rekening afgeschreven. U heeft daardoor ruim de tijd om de nota bij uw verzekering in te dienen en de vergoeding waarop u recht heeft volgens uw polisvoorwaarden, op uw rekening bij te laten schrijven.

 

Wanneer u geen doorlopende machtiging wilt, wordt uw nota verstuurd door ons factoringkantoor Notacollect te Almere.

Indien noodzakelijk kunt u, wanneer u de nota ontvangen heeft van Infomedics NV. met dit kantoor een betalingsregeling treffen. Hiervoor moet u wel, wanneer u de nota heeft ontvangen, direct contact op te nemen met Infomedics. Dit kan via hun website:www.uwnota.nl, of telefonisch:
0900-463.6633.

 

Betalingsvoorwaarden:

Wij declareren volgens de betalingsvoorwaarden zoals die zijn opgesteld door de KNMT (Koninklijke Nederlandse Maatschappij ter bevordering van de Tandheelkunde) te Nieuwegein, februari 1998.
Deze betalingsvoorwaarden zijn in onze praktijk verkrijgbaar.

 

Tarieven:

Uitgebreide informatie over alle tarieven vindt u op de patientenwebsite van de KNMT: www.allesoverhetgebit.nl (zie ook onder "Nuttige links"), of op de website van de Nederlandse Zorgautoriteit: www.nza.nl (ook te vinden via "Nuttige links").

De tarieven voor 2014 zijn vastgesteld door de NZA en een link naar deze tarieven vindt u op: "De tarieven voor 2014" aan de linkerkant van deze website.

 

Klachten:

Uiteraard horen wij het in eerste instantie liever direct van u als u klachten heeft, want dan kunnen we u daar eventueel zelf mee helpen.
U kunt, als u ondanks onze inspanningen vindt dat u er niet met ons uit komt, ook terecht bij:
De KNMT, Postbus 2000, 3430 CA Nieuwegein, telefoon: 030-6 076 276